Nytt kyrkoår och programblad dec-jan

01.12.2021 kl. 16.57 – 03.01.2022 kl. 10.27

Efteråt blir det festligt kyrkkaffe.

Vår traditionella julbasar hålls den 4 december kl. 12-14. Vi serverar köttsoppa och kaffe och du kan köpa bakverk och matvaror och delta i olika lotterier. Kolla under aktuellt för rådande restriktioner.

Gudstjänst 5.12:
Maximalt 20 personer kan delta i gudstjänsten.

Bibelsits 8.12 kl 19:
-avbokad, Monica Wiik har förihinder.

Vi firar helgerna tillsammans i kyrkan och kan vara 40 personer samlade till gudstjänst på en gång enligt de nya restriktionerna. Vi rekommenderar att munskydd används.

Söndagen den 12 december kl. 11 firar vi nattvard i gudstjänsten. Stephanie Silfverberg och Marie Abwe sjunger och spelar.

Söndagen den 19 december kl. 12 har vi jullunch med risgrynsgröt och tilltugg. Monica håller andakt.

På julafton den 24 december samlas vi till julbön kl. 14 med sång av Ellen Hoang och kl. 16 med sång och musik av Eivor Norrbäck och Marie Abwe. Monica Lundgren talar.

På juldagen den 25 december kl. 8 har vi julotta med kaffeservering efteråt. Musik av Eivor Norrbäck och predikan av Monica Lundgren.

Det nya året inleds med gudstjänst den 2 januari kl. 11 med predikan av Hans Växby och gudstjänstledning av Monica Wiik.

Hela programbladet hittar du under aktuellt.

Jag önskar dig en välsignad, fridfull advents- och jultid!

Monica