Hej, alla syskon i grannförsamlingarna!

27.04.2022 kl. 12:09
Som ni kanske minns planerade Ingåborna en gemenskapsdag förra året i maj, vilken inte blev av.

MEN NU BLIR DEN AV och datumet är 21.5.2022.

Vi inbjuder er alla till Ingå, och hoppas att så många som möjligt kan delta- vi är många små församlingar som behöver varandra!

Programmet för dagen är tänkt såhär:

10.30-11  Vi träffas i Taborkyrkan (Västankvarnvägen 111, Ingå Station) över kaffe och smörgås

11.30-13  Guidad rundtur i natursköna Fagervik/Fagervik gård (ca.7km västerut från Taborkyrkan)

13.20 tar vi färjan över Barö-sundet till restaurang Scola (en föredetta byskola som fungerar som restaurang. Där finns en stor terrass med magnifik utsikt över sundet) var vi äter lunch

14.20 tar vi färjan tillbaka och åker till Taborkyrkan

15.10 gemenskapsstund i kyrkan (bl.a. andakt och musik)

16,30 Kaffe med tilltugg

HEMRESA

Resan får man ordna enligt eget tycke (privata bilar? ). Kontakta kansliet så koordinerar vi: grankulla@metodistkyrkan.fi

Lunchen betalas av var och en skilt på rest.Scola (priset får ni veta när vi har klart för oss hur många som kommer).

Under gemenskapsstunden kommer vi att reservera tid och möjlighet för deltagarna att komma med hälsningar/nyheter/vittnesbörd från sina församlingar.

Anmälningar skickas per e-post senast 30.4 till christel.hellsten@gmail.com
(vid behov per telefon  040-9606037- men ej måndagar och onsdagar)

Meddela ifall du har specialönskemål/diet visavi maten.

Vi ser fram emot att träffa er 21.5 i Ingå och önskar er

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!

Christel Hellsten/Ingå svenska metodistförsamling

Familjegudstjänst och kyrklunch söndag 29.3 kl. 11

Varmt välkommen på gudstjänst för alla åldrar! Inkommande söndag den 29.3 firar vi gudstjänst vanlig tid kl. 11, men gudstjänsten passar åt alla åldrar: barn, ungdomar och vuxna. Medverkande är Andreas Forsbäck, Ellen Hoang m.fl. Efter gudstjänsten har vi också kyrklunch. Läs mera »
23.03.2026 kl. 21:20

Församlingskonferens söndag 22.3 kl. 18.30

Vårens församlingskonferens hålls söndag 22.3 kl. 18.30, under ledning av distriktsföreståndare Nils-Gustav Sahlin. Vi behandlar stadgeenliga ärenden och diskuterar församlingens framtid. Församlingskonferensen är öppen för alla intresserade. Välkommen!Läs mera »
19.03.2026 kl. 10:13

Oikossöndag 22.3 kl. 11

Inkommande söndag den 22 mars, samlas vi i hem! En samling (för alla åldrar) hålls i Grankulla. En samling särskilt för barnfamiljer hålls i Vanda.Läs mera »
19.03.2026 kl. 10:11

Gudstjänst 15.3 kl. 11

Inkommande söndag firar vi gudstjänst i vanlig ordning kl. 11. Läs mera här: Läs mera »
12.03.2026 kl. 11:22